רותי שרון - 24/11/13
מרוויחים לא רע,
אבל לא גומרים את החודש? 
רוצים להחזיר את השליטה
על הכסף לידיים שלכם?
מחפשים הרצאת העשרה לעובדים? מתעניינים בסדנא לניהול תקציב משפחתי?
טיפים להגברת השליטה בכסף שלכם, תוכנות לניהול הכסף האישי, כלים לשימוש
עצמי ועוד...

לפרטים נוספים
 

חדשות כלכלת המשפחה
24/11/13

 

הלמ"ס: פני החברה בישראל: תחזיות תוחלת החיים בישראל. בדיקה לאחור של תוחלת החיים של האוכלוסיה היהודית בישראל מ 1962 עד 2012, מראה כי בממוצע כל חמש שנים עלתה תוחלת החיים בשנה, כלומר: בעשר שנים במשך 50 שנים. העלייה בתוחלת החיים בשנות ה 50 וה 60 מוסברת על ידי ירידה בתמותה ממחלות זיהומיות וממחלות מדבקות. ממחלות אלו מתו בעיקר תינוקות וילדים. הירידה בתמותה מסיבות אלה הושגה באמצעות חיסונים ושיפור בתנאי ההיגיינה. העלייה בתוחלת החיים בשנים שלאחר מכן  היא בגלל עליית תוחלת החיים של אוכלוסייה מבוגרת. העלייה מוסברת על ידי שיפור הרגלי תזונה והתקדמות רפואית במחלות לב וכלי דם. המחקר הנוכחי מנסה להעריך את תוחלת החיים הצפויה בישראל עד 2055-2059. המודל מנסה להתחשב בגידול באי-הוודאות ככל שהזמן מתארך. על פי המודל, הגידול הצפוי בתוחלת החיים של נשים בישראל יהיה במעט גבוה משנה כל חמש שנים והגידול הצפוי בתוחלת החיים של גברים יהיה נמוך במעט משנה כל חמש שנים. בשנים 2055-2059 צפויה תוחלת החיים של גברים יהודים להגיע ל  88.7 שנים. תוחלת החיים של נשים יהודיות צפויה לעלות ל 94.9 שנים.      

מירב קריסטל (Ynet): פסיכולוגיה צרכנית: כך משחקים במוח שלנו. השיווק המודרני מבוסס על מחקרים במדעי המוח ובכלכלה התנהגותית. באמצעים מתוחכמים מצליחים למכור לצרכנים תדמית של מוצר שתביא אותם לרכוש אותו. לפעמים, יירכש מוצר, על אף שבמציאות אין קשר בין האופן, שבו השפיעו על הצרכנים לרכוש אותו לבין המאפיינים האמיתיים של המוצר. במאמר מצוטטים מחקרים רבים על השפעות על תפיסות מוטעות של צרכנים באמצעות שינוי התפיסה המוחית של המוצר, למשל: נבדקים שהאמינו שקיבלו קפה רגיל וקיבלו קפה נטול קופאין, הגיבו בדופק ובקצב לב מואצים המופיעים בצריכת קפה רגיל ואינם מופיעים בצריכת קפה נטול קופאין. אמצעי נוסף הוא שינוי היחס בין מערכת התגמול ומערכת הכאב במוח, על מנת להגדיל את הסיכוי לרכישת מוצר. מחקרים אחרים דנים בהטיות פסיכולוגיות הגורמות להתנהגות לא רציונלית העשויה להביא להגדלת ההסתברות לרכישת מוצרים.     

רז סמולסקי (דה מרקר): רשות מקרקעי ישראל מתקרבת למטרה:  שיווק 35 אלף יחידות דיור בשנה. זו הפעם הראשוה שרשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון מתקרבים ליעד של שיווק 35 אלף יחידות דיור בשנה. במחצית השנה הראשונה שווקה הרשות 16.5 אלף יחידות דיור. אם גם במחצית השנייה של השנה ישווק מספר דירות דומה, ישווקו כ 33 אלף יחידות דיור בשנה, לא רחוק מהיעד של 35 אלף יחידות דיור בשנה. במחצית הראשונה של שנת 2012 שווקו רק 9,200 יחידות דיור. ההתקרבות למטרה היא באיחור של ארבע שנים לעומת התכנון. במחצית השנה הראשונה של  2013 נמכרו 11,000 דירות באמצעות מכרז. מתוך הדירות שנמכרו באמצעות מכרז, רק 342 נמכרו במחוז תך-אביב ו 1,150 במחוז המרכז. במספר יחידות הדיור, שנמכרו באמצעות מכרז, מוביל מחוז הצפון עם 3,900  יחידות דיור, כשאחריו מחוז ירושלים עם 2,800 יחידות.   

מעין מנלה (כלכליסט): סקר: רוב הישראלים לא יודעים כמה הם משלמים על אוברדרפט. לפי סקר של מימון ישיר, 40% מההלוואות של משקי הבית נלקחו לצורך סגירת אוברדרפט. למרות זאת  55% מהנשאלים לא ידעו להגיד איזו ריבית הם משלמים על האוברדרפט. הממצא מפתיע, משום שמצפים ממי שלוקח הלוואה על מנת לסגור את האוברדרפט, שידע מה גובה הריבית שהוא משלם, על מנת שיוודא שההלוואה החדשה תהיה בריבית נמוכה יותר. כ 43% מהאוכלוסייה לקחו בשלוש השנים הלוואות. הגובה הממוצע של הלוואה היה 34.5 אלף ש"ח. סיבות שכיחות נוספות ללקיחת הלוואות: רכישת רכב (37%), החזר חוב (24%) ושיפוץ (16%).    

אליצפן רוזנברג (Ynet): עצמאי, ניצלת הפקדות סוף השנה בחיסכון? הכתבה מציגה את הטבות המס להן זכאים עצמאיים בשנת 2013 בגין הפקדות לקרן השתלמות ולקופות גמל.  את ההטבות ניתן לנצל רק עד סוף חודש דצמבר. מוצגים סכומים עדכניים של הטבת המס בליווי דוגמאות.    

מיכל רז-חיימוביץ (גלובס): אל תזרקו, תמכרו: הפריטים הישנים שלכם שווים כסף. פריטים ישנים שאנחנו זורקים שווים כסף. בין הפריטים הישנים ששווים כסף: מכוניות בנות 20 שנה שחייבות בגריטה, בגדים משומשים, כורסה, טלפון סלולרי ישן ועוד. יש לברר מי מוכן לשלם כסף עבור הפריטים הנ"ל. הכתבה מפרטת גורמים העשויים לרכוש פריטים ישנים ומחירים משוערים. קיימים שני תסריטים בסיסיים לקבלת תשלום עבור פריט ישן: זיכוי  חלקי במקרה של רכישת פריט חדש ומכירת הפריט ללא קניית פריט חדש.


בשורה אחת:
מסך הכסף: בעולם מתחרים על המחיר בתי הקולנוע  - בישראל רק על החוויה.   מכירות כרטיסי הקולנוע בישראל עלו ב 50% משנת 2006.    
מדד האמון במותגים 2013//  עשרת המותגים שהישראלים הכי מאמינים בהם. מדוע לגו דורגה במקום הראשון?       
עבודה מועדפת מעבר לים : כך תרוויחו אלפי דולרים לחודש  ואולי תסתכנו בגירוש.    
כולם מפסידים מהקילומטרז' של נהגי הליסינג. נתוני הלמ"ס מבהירים שאין סיכוי למהפיכה של ממש במחירי הדלק.  
ישן!!!  סין מקלה במדיניות הילודה ומבטלת את מחנות העבודה - במטרה להתמודדת עם ההאטה הכלכלית.  

רוצה לקבל את הלקט הזה כל שבוע ישירות למייל שלך?

מלא את הפרטים הבאים והעדכון בדרך אליך.

דואר אלקטרוני *
שם
 

 

לקט ידיעות בחסות איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל (ע"ר)

www.iuhe.org.il



 
 
 
 
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio