רותי שרון - 02/01/11
מרוויחים לא רע,
אבל לא גומרים את החודש? 
רוצים להחזיר את השליטה
על הכסף לידיים שלכם?
מחפשים הרצאת העשרה לעובדים? מתעניינים בסדנא לניהול תקציב משפחתי?
טיפים להגברת השליטה בכסף שלכם, תוכנות לניהול הכסף האישי, כלים לשימוש
עצמי ועוד...

לפרטים נוספים
 

חדשות כלכלת המשפחה
02/01/11

עורך הלקט: איציק ירחי

מיכל רז חיימוביץ: 2010 היתה שנת הצרכנות. רשימה של 10 החוקים הצרכניים. תזכורת וסיכום ביניים. מותר לקנות ולהתחרט: תקנות ביטול עסקה. למען הסביבה: היצרנים יחויבו לאסוף ולמחזר בקבוקים, די ללחץ מכירתי: אפשר לבטל עסקה מרחוק לרכישת שירותים מתמשכים, די לניצול הקשישים: קשישים יוחתמו על עסקאות הוגנות לרכישת לחצני מצוקה, די להתעללות בבע"ח: לא ישווקו מוצרי קוסמטיקה שנוסו על בעלי חיים, מנסים להילחם בשיכרות: איסור מכירת אלכוהול מהשעה 23:00, על מה אנחנו משלמים?: הרחבת הגילוי הנאות בחשבון הטלפון, אם אין מים, תשתו דלק: היטל הבצורת (היטל על צריכת מים עודפת), אפשר לייבא מכוניות: ענף יבוא הרכב נפתח. ולא הזכרנו תקנות נוספות של משרד התקשורת שייכנסו לתוקף במהלך 2011.


אפרת אהרוני: כל החושים משתתפים בקניה: חוש המישוש, חוש השמיעה, חוש הראיה, הטעם וגם חוש הריח !
86% מהלקוחות, על-פי סקר גאלופ, העידו כי המוזיקה היא גורם משפיע בהחלטתם היכן לקנות. באמצעות מוזיקה אפשר ליצור חיבור למותג. צריך לפלח - מה קהל היעד, מה רוצים לשדר ואיך הקהל יתפוס". שימוש במסכי מולטימדיה כפנייה לתפיסתו הוויזואלית של הצרכן נעשה נפוץ יותר ויותר, כשהעיקרון הוא התאמת המידע המוצג לצורכי הלקוח ותחומי ההתעניינות שלו. "עניין הטעימות הוא בדי-אן-איי שלנו, מבחינתנו הלקוח צריך לחוות את המוצר - ושמבחן הטעם ינצח". "אנחנו בפירוש מבקשים לפתח את תחושת התיאבון כדי לכוון לקנייה גדולה יותר". "אנשים התחילו להפנים שלכל מקום יש ריח: זה החוש הראשון שאיתו נכנסים לחנות, גם אם נכנסת ודיברת בסלולר לא תפספס את הריח במקום".

בדיקת "גלובס": כך מרוששת אתכם הממשלה ומחסלת את מעמד הביניים
. גל של התייקרויות מחירים במשק הישראלי, ונדמה שהוא רק מחריף והולך. רוב המחירים שהתייקרו הם תוצאה של מדיניות מכוונת. למשל, המדינה החליטה שתעריפי המים צריכים לשקף את "עלותם האמיתית". כך זינקו להם מחירי המים ב-33%, בתוך שנתיים בלבד. הארנונה בישראל מתייקרת מדי שנה באופן אוטומטי בכ-1.4%, אבל בשנה האחרונה מספר רב של רשויות קיבלו היתר מיוחד להעלות את המס הזה באופן חריג, עד 7% נוספים. החשמל הביתי היה התחום היחיד ב-2010 שבו היו הוזלות מחיר משמעותיות - 10%-14%, ההוזלה החדה ביותר אי-פעם. בימים אלה ממש הודיעה פלאפון ללקוחות פרטיים שסיימו את תקופת ההתחייבות ומנויים לחברה במסגרת חבילות, על עליית מחירים של עד 30% תמורת שירותים מסוימים. העלאת הבלו על הדלקים תייקר את מחירי הבנזין לצרכנים ב-40 אגורות לליטר.

אמיתי זיו: מערך ערוצי החינם יורחב ויופרט. לאחר שיפור והרחבת השידור ב 2011, מספר ערוצי החינם צפוי לגדול ל 15. מערך שידורי ה-
DTT, המכונה גם עיד"ן פלוס, יימכר ויעבור מידי ממשלת ישראל לידי יזם פרטי. המערך ייהפך לפלטפורמה שידורים שלישית בת כ-15 ערוצים, שתתחרה ב-yes ו-HOT. המהלך יתרחש רק אחרי שיפור והרחבת פרישת המערך הנוכחי, ולא לפני סוף 2011. בפברואר 2011 תסגור הרשות את השידור האנלוגי בישראל, שבו משודרים כרגע הערוצים 1 ו-2 בסיגנל אנלוגי (תדרי UHF). על כל ערוץ אנלוגי שייסגר ניתן יהיה להעלות כחמישה-שישה ערוצים דיגיטליים חדשים, ובסך הכל יכולה פלטפורמת עיד"ן בשלב זה לתמוך בכ-15 ערוצים - חלקם אפילו באיכות שידור HD.

אמיתי זיו: הזדמנות לצרכן הישראלי להראות שהוא לא פרייאר. עבור 89% מהציבור שיחה מהנייד יקרה יותר. ישראלים אוהבים אמנם להתלונן על חשבונות הסלולר שלהם, אבל ממעטים לעשות משהו בעניין. כעת מגיע מבחן הפראייר האולטימטיבי לצרכן הישראלי - ומעניין יהיה לראות איך הוא יעמוד בו. לפי סקרים שביצעה בזק, הצרכן הישראלי עדיין משוכנע ששיחת סלולר באותה רשת (למשל, מסלקום לסלקום) זולה יותר משיחה בין טלפון קווי לסלולרי. כעת, כשיורדים דמי הקישוריות, מדובר במהפכה צרכנית עצומה. מחיר שיחה בין טלפון קווי לסלולרי יצנח בכ-60% - למחיר של 15 אגורות לדקה, בכל חברות הטלפוניה. כך, הפער בין שיחת סלולר לסלולר אל מול שיחה מטלפון קווי לסלולרי גדל עוד יותר. זה נכון, הסלולר נוח יותר. הוא אישי, מזוהה, נייד ולא צריך לקום מהספה כדי לשוחח בו; ואולם השיחה בו עולה פי שלושה לפחות.


Economist: Why, beyond middle age, people get happier as they get older. When people start out on adult life, they are, on average, pretty cheerful. Things go downhill from youth to middle age until they reach a nadir commonly known as the mid-life crisis. So far, so familiar. The surprising part happens after that. Although as people move towards old age they lose things they treasurevitality, mental sharpness and looksthey also gain what people spend their lives pursuing: happiness.

המאמר סוקר את התופעה, שנתפסת שחדשנות בחקר הכלכלה. לתופעה אין סבר יחיד, ויש כמה נסיונות להסביר את ההגעה לאושר דווקא לקראת גיל 50. להלן קישור לתרגום-מחשב של המאמר. תודה על השיתוף: אבי רוזנטל.

בשורה אחת:
מחיר הדלק התייקר אתמול ב6%. מחיר ליטר של אוקטן 95 הוא: 7.14 ש"ח. מחיר תדלוק של 35 ליטר: 250 ש"ח.
בקרוב: כל שידורי ערוץ 8 ישודרו באינטרנט - בחינם.
מחירי החלב יתייקרו בקרוב. החלב למחלבות מתייקר ב 6.5%.
התחבורה הציבורית מתייקרת החל מהיום ב 3%. נסיעה בעיר תעלה: 6 ש"ח. מחירי הנסיעה ברכבת יתייקרו בפברואר.
בנק אוצר החייל: פטור ל-5 שנים מעמלות - למצטרפים חדשים.
פרטנר: מצטרפת לפלאפון, ומציעה גם היא כרטיסי פריפייד במחיר של 28 אג' לדקה !

 

לקט ידיעות בחסות איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל (ע"ר)

www.iuhe.org.il



 
 
 
 
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio