רותי שרון - 10/06/12
מרוויחים לא רע,
אבל לא גומרים את החודש? 
רוצים להחזיר את השליטה
על הכסף לידיים שלכם?
מחפשים הרצאת העשרה לעובדים? מתעניינים בסדנא לניהול תקציב משפחתי?
טיפים להגברת השליטה בכסף שלכם, תוכנות לניהול הכסף האישי, כלים לשימוש
עצמי ועוד...

לפרטים נוספים
 

חדשות כלכלת המשפחה
10/06/12

 

מיכל רז-חיימוביץ': מה עומד מאחורי הקמפיינים שמחנכים אותנו לצרכנות נבונה?בחודש האחרון השיקה רשות החשמל קמפיין הקורא לצרכנים לצמצם את צריכת החשמל, תמורת הטבות. וגם שופרסל גייסה את אלון גל: "רוצים לחסוך בקניות בסופר?" "העדיפו לקנות לחם ולפרוס אותו עצמאית - ותחסכו עשרות שקלים בחודש". "בעולם הריטייל אפשר לייחס כמעט לכל דבר אספקט ציני", "אבל ישראל משתנה ברמת הערכים הצרכניים. חברות בארץ מנסות לבנות עם הצרכן מערכת יחסים חדשה: מערכת שמבוססת על ערכים של צרכנות נבונה ועל הוגנות". "תחושת האנטי של הצרכן שמופנית ולא במקרה, לגופים גדולים, טופחה היטב במהלך המחאה", "על אותו משקל, גם קמפיינים של רשתות המזון לצרכנות נבונה באים להראות לצרכן שיש מי שדואג לו, שנכון שאצל רמי לוי הוא ישלם פחות אולי, אבל שנזכור ששופרסל ומגה דואגות לו כצרכן". "בנק הפועלים של שרי אריסון יושב בשדרות רוטשילד, ומשם בדיוק עלו תחושות האנטי הקשות נגד הטייקונים". "הסלוגן של בנק הפועלים 'להיות ראשון זה מחייב' מוביל למהלכים תדמיתיים של דאגה לציבור מחד ושל שמירה על הבנק מרמת האובליגו מאידך".

אפרת אהרוני: 90% מלקוחות הסלולר: במחיר טוב - לא נעבור חברה. 65% שוקלים כיום לעבור. צונאמי המעבר עוד לפנינו. שני שלישים מהישראלים שוקלים לעבור לחברה סלולרית אחרת, או שכבר הספיקו לעשות זאת.  35% מודים: "פשוט אין לנו כוח להתעסק עם המעבר". "אין ספק כי התוכנית העסקית של חברות הסלולר הוותיקות בנויה על הפלח של 'אין לי כוח להתעסק עם זה'". כרבע מהנשאלים מחזיקים במכשיר ממקום העבודה, ו-22% חשים שהם מקבלים תמורה הולמת למחיר שהם משלמים היום. בדיקת לקוח סמוי שביצע אתר "כמה זה" (kamaze.co.il) עבור "גלובס" מגלה כי החברות הוותיקות לא מצליחות לתת הצעות שמשתוות לגולן טלקום ולהוט מובייל, כך שלרבים משתלם לעזוב, אפילו אם עליהם להמשיך ולשלם על המכשירים.
עינת טורס: תופעה: זוגות פנסיונרים עוברים למגדלי יוקרה בת"א. "זה טרנד שנמצא בעיצומו, אני רואה את זה בקרב החברים והלקוחות שלי. רבים עוזבים את הבתים הפרטיים ועוברים לאזור תל אביב לדירות מודרניות בבנייה לגובה". "זה עושה לי טוב. אנחנו עובדים 40 שנה, חסכנו כסף ורוצים ליהנות מהחדשנות ומלחיות במרכז העניינים. הדירה הזו פונקציונלית לכל מה שאני צריכה". "הילדים עזבו את הבית ופתאום הוא נהיה גדול עלינו, לא היינו זקוקים לכל כך הרבה שטח ותוכן". "נשארנו שני אנשים בבית פרטי גדול ורציתי לחוש את העיר. אני לא זקוקה כבר לכל השקט הזה". הביקוש לדירות פאר הולך וגדל בגילאי ה-55 פלוס , בין היתר בשל העלייה בתוחלת החיים והעלאת גיל הפרישה. "אנשים בגיל הזה לא רוצים להיתקע עם משכנתא ל-20 שנה , הם רוצים לקנות בעבור מה שהם מכרו. לכן יש את האופציה של מגדלי הבטון או בניינים גבוהים במתחמי יוקרה, שגם אליהם עוברים הרבה אנשים בגיל הזה. באופן כללי המגמה ברורה ורק הולכת ומקצינה, במיוחד במגדלי היוקרה".

אביטל להב: גזירות המסים: המכות החדשות על מעמד הביניים. לקראת תקציב 2013. בממשלה מתכוונים להתמודד עם החריגה בהוצאות, בהיקף של 7-10 מיליארד שקל, באמצעות קיצוץ כואב בתקציבי המשרדים. בין האפשרויות הנידונות: קיצוץ חד בקצבאות ובתקציבי בריאות, קיצוץ שכר ומשרות במגזר הציבורי, הפחתת מענקי איזון לרשויות המקומיות וביטול פרויקטים לבניית תשתיות. באוצר דוחפים לקראת העלאה של המע"מ (מס ערך מוסף) בשיעור של אחוז, מ-16% ל-17%. בממשלה שוקלים גם העלאת מסים עקיפים נוספים, וגם ישירים כגון מס הכנסה.

צבי לביא: המדד יורד? מעכשיו תשלמו פחות על עסקה. אושר בועדה לקראת קריאה שניה ושלישית. ההצמדה הדו-כיוונית תחול בין אם עסקת ההלוואה או התשלום צמודה למדד המחירים לצרכן, לשער המט"ח או למדד תשומות הבנייה. החוק החדש מחייב להדגיש עובדה זו בחוזה העסקה. הוועדה החליטה כי התוקף יחול ארבעה חודשים לאחר פרסום החוק ברשומות - בפועל תוך 5-6 חודשים. במקרים רבים, כמו בהלוואות לטווח ארוך, בעיקר משכנתאות, וגם בעסקאות בתשלומים, למשל רכישת דירה, הצרכן נתון – בנוסף ללחץ הכספי שאילץ אותו ללוות את הכסף או לפרוס את התשלומים – גם במלכוד ההצמדה אותה מנצלים לרעתו הגופים המעניקים את השירות.

בשורה אחת:
רמי לוי במשא ומתן עם פרטנר: מעוניין להציע סלולר ללא הגבלה, במחיר נמוך מ-89 ש"ח.
הוט מובייל מציעה הכל כלול פלוס שיחות לחו"ל ב-99 שקל, ומשווה את ההצעה של גולן טלקום.
סלקום מפתה: אייפד בתוכנית ללא הגבלה. התוכנית היא של 129 ש"ח, ותמורת 149 ש"ח נוספים ל-36 חודשים תקבלו אייפד.
בנק איגוד משיק קמפיין "חשבון הפוך": ללא עמלות, ריבית זכות 3% על יתרות, מינוס עד גובה משכורת ללא ריבית.
אושר מתן פיצוי לתושבי הדרום שנעדרו ממקום עבודתם בשל ההסלמה והשבתה של בתי ספר וגנים.
 
רוצה לקבל את הלקט הזה כל שבוע ישירות למייל שלך?
מלא את הפרטים הבאים והעדכון בדרך אליך.

דואר אלקטרוני *
שם
 

 

לקט ידיעות בחסות איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל (ע"ר)

www.iuhe.org.il



 
 
 
 
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio