רותי שרון - 14/03/10
מרוויחים לא רע,
אבל לא גומרים את החודש? 
רוצים להחזיר את השליטה
על הכסף לידיים שלכם?
מחפשים הרצאת העשרה לעובדים? מתעניינים בסדנא לניהול תקציב משפחתי?
טיפים להגברת השליטה בכסף שלכם, תוכנות לניהול הכסף האישי, כלים לשימוש
עצמי ועוד...

לפרטים נוספים
 

חדשות כלכלת המשפחה
14/03/10

עידו אפרתי: אותה העיר - לא אותו מחיר. אין משמעות לשאלה כמה עולה דירת 4 חדרים בחיפה. מדד השכונות של אתר יד 2, מבוסס על מחירים ממוצעים לפי שכונות. בתל אביב הפער בין שכונות שונות עומד על 812%, בחיפה 496%, בירושלים 326%, ובראשון לציון 165%. בערים כפר סבא ונס ציונה - נרשמו פערים נמוכים יותר כ- 30%. סמנכ"ל אתר יד ?,2? רועי שגב, הסביר כי "הנתונים רק מחזקים את העובדה, שהיום, כבר אי אפשר להתייחס למחירי הנדל"ן בעיר נתונה במאקרו. לכל שכונה יש מאפיינים שונים, המשפיעים בצורה מהותית על מחירי הנדל"ן בתחומה ומשם באופן טבעי גם על הביקושים".

עזרא אוחיון: 14 החוקים לחיים כלכליים בריאים. ציטוט מהבלוג
The Simple Dollar. הערב קראתי שם פוסט שהוא בעצם אוסף כללי יסוד לחיים בריאים כלכלית. מאחורי כל כלל עומד פוסט מלא שמסביר את הרעיון בהרחבה. טרנט האם - האיש מאחורי הסימפל דולר - קורא לכללים האלה "14 חוקי הכסף".  הבלוג הטוב ביותר בנושאי Personal Finance שאני מכיר, בפער עצום מכל היתר הוא The Simple Dollar. בכל פעם שאני מרגיש תקוע, אני פונה לשם ומחפש השראה.

משרד התקשורת: בקרוב רפורמה מקיפה בענף הסלולר. מטרת הרפורמה תיקון כשלים צרכניים בשוק
. תמצית הרפורמות היא הגברת השקיפות עבור הלקוח ויכולת הבחירה. לקוח חדש של חברת סלולר יקבל במעמד החתימה מסמך שבו הוא יכול לסמן האם ברצונו להיות 'פתוח' או 'חסום' לשירותי תוכן שונים. הרפורמה קובעת כי הלקוח יקבל לידיו לחתימה עותק קשיח ומלא של החוזה. הסכם ההתקשרות יכלול בתחילתו מסמך נפרד - 'עמוד פרטי התכנית'". הרפורמה קובעת כי חברות הסלולר יחויבו למחוק את מספר כרטיס האשראי של לקוח מתנתק. בנוסף, החברות יצטרכו לשלוח ללקוח חשבונית שעליה מודפסות המלים: 'חשבון סופי'. חברות התוכן הסלולרי יצטרכו להחזיק תיעוד שמוכיח שלקוח הצטרף לשירות תוכן כלשהו. מנוי אשר רכש חבילת שירות, יקבל מסרון בסמוך לניצול 75% ו-95% ממכסת הצריכה של חבילת השירות", לפי דברי המשרד.

רנית נחום הלוי: קבוצות הרכישה מוכרות דירות וירטואליות - והציבור ממהר לחתום בלי להבין את מעמדו. לדברי דניאל, איש השיווק של פרויקט מגדלי ארלוזורוב הציע לו שתי אלטרנטיבות. "האחת, דירת שלושה חדרים של 75 מ"ר בקומה שמינית תמורת 1.37 מיליון שקל, והשנייה דירת שני חדרים, 63 מ"ר בקומה 19 תמורת 1.18 מיליון שקל. מעיון בהסכם שעליו חתמו הרוכשים ומהתייעצות עם עורכי דין שמתמחים בקבוצות רכישה ובמקרקעין, עולות שאלות. ראשית, מארגני הקבוצה מציינים כי עם מימוש האופציה ומכירת הזכויות בקרקע יסתיים תפקידם, והם לא יהיו אחראים לבנייה, לתכנון או לניהול הקבוצה. דניאל הביע תמיהה על כך שבעוד ההסכם הוא לרכישת הקרקע ליחידת דיור, המארגנים מחתימים את הרוכש לרכישת דירה וגם מסכמים אתו באיזה בניין הדירה שירכוש, המערבי או המזרחי, ומעבירים סקיצה, הדמיה ומפרט של הדירה - שלמעשה לא קיימת עדיין - במקום לשווק לו קרקע.

TheMarker: מגה-בול הפתיעו עם פרסומת השוואת העגלות. אבל, בבדיקה של המגזין יצא דווקא רמי לוי - הזול יותר ! רבוע כחול חרגה ממנהגה וציינה מפורשות את שמה של שופרסל דיל, זרוע הדיסקאונט של שופרסל שמתחרה מול זרוע הדיסקאונט של רבוע כחול, מגה בול. כדי להשיק את הקמפיין החדש בחרה רבוע כחול במועד עתיר רייטינג במיוחד, כששידרה את הפרסומת כמה פעמים בתוכנית "גמר האח הגדול" בערוץ 2. בסל המוצרים שנבחר לפרסומת כמעט כל המוצרים זולים יותר במגה בול לעומת שופרסל דיל. מבדיקת TheMarker, שכללה סל של 13 מוצרים, עולה כי מגה בול מציעה סל דווקא יקר יותר מזה של שופרסל דיל בכ-8 שקלים, ואילו רמי לוי היא הזולה ביותר בהפרש של כ-39 שקל ממגה בול ובכ-30.5 שקל משופרסל דיל.  מאז השיקה את מגה בול בדצמבר 2008 יצאה רבוע כחול בכמה מהלכים אגרסיביים שמשכו אש. החברה הודיעה כי תוריד מחירים של 3,000 מוצרים ולא תעלה את מחירם עד סוף 2009.

שלומי ברזל: שאני אשפשף? אני מעדיף לשרוף כסף. פוסט מצחיק ומרתק. קשור לכלכלת המשפחה - עוזרת הבית !
אני חצי עירקי חצי מרוקאי, מה לי ולעוזרות בית. ב-25 השנים תחת כנפיה של הגברת זהבה ברזל לא זכיתי לראות אצלנו בבית אף דמות נשית אחרת שהעזה לאחוז במטאטא או במגב. כשאמא שלי רואה את הפרסומת ההיא בטלוויזיה עם הגברת שרוטנת "שאני אשפשף?", היא צועקת באופן פבלובי לעבר המסך, "אלא מי, אהבלה". אז התחתנתי. בשנה הראשונה לקחנו עינת ואני את עבודות הניקיון על עצמנו. עינת סידרה, אני שטפתי. בפעם הראשונה שבה היא הלינה על איכות השטיפה שלי, איפסנתי את המטאטא ואת המגב לצמיתות. מאז, כבר תשע שנים, היו לנו שלוש עוזרות. אובססיית הניקיון של אשתי האהובה עולה לי לא מעט. 1,700 שקל מדי חודש למנקה. עינת, נמלה חרוצה שכמותה, לא הרפתה, לא נחה ולא ידעה מנוח עד שמצאה פיתרון - "עושלת". שילוב של עוזרת ומבשלת. עוד 500 שקל נגזלו מהארנק של כותב שורות אלה.

בשורה אחת:
תחרות הכרזות בנושאי צרכנות, בין כיתות ט' וי' - תגיע מחר בכנסת לשלב הגמר, ביום הצרכן הבינלאומי.
ועדת השרים לענייני חקיקה: על כל ההמחאות יודפס הסימון "למוטב בלבד", אלא אם ידרוש הלקוח אחרת.
יניב לויתן מציג: 10 הכללים לשיווק ברשתות החברתיות. דווקא עסקים קטנים מצליחים יותר.
נקיון פסח רווחי: כמה שווים אוצרות בבית שלכם? סקר של
winwin קובע ש 2400 ש"ח נמצאים בממוצע בכל בית.
אמיתי לגמרי: ד"ר אייל דורון, מציג את המתכון לחיים מאושרים לאישה. לקרוא ולא להאמין.


  עורך: איציק ירחי

 

לקט ידיעות בחסות איגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה בישראל (ע"ר)

www.iuhe.org.il



 
 
 
 
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio