רותי שרון - האם לכסף יש צבע?
דף הבית >> מאמרים >> כלכלת המשפחה >> האם לכסף יש צבע?
האם לכסף יש צבע?
6/11/10

מה דעתכם?
אני בטוחה שרבים יגידו שהצבע של הכסף ירוק.... משמע, דולרים...
או אולי אפור-כסוף מן צבע של מטבעות כזה...
 
ואני שואלת שוב - האם לכסף יש צבע?
כן! לכסף יש צבע. וצבע שאנחנו נותנים לו.
 
בואו נבחן שתי דוגמאות:
 
פיצויים. "נו, לפחות יש את כספי הפיצויים שימתיקו את הגלולה המרה", אנחנו אומרים לעצמנו. וגם בימים שבשיגרה, כאשר אנחנו עוזבים מקום עבודה אחד ועוברים לעבוד במקום אחר, אנחנו שמחים לגלות את מתנת הפיצויים. א-ב-ל, לפיצויים יש צבע. צבע של פנסיה. מי שנוהג למשוך את כספי הפיצויים שלו תדירות, מחסל באופן שיטתי את כספי הפנסיה שלו לעת זיקנה בשיעורים נכבדים.
 
קצבת ילדים. כיום קצבה עבור הילד הראשון עומדת על 165 ש"ח. עבור הילד השני 195 ש"ח (סה"כ 360 ש"ח), עבור הילד השלישי 252 ש"ח (סה"כ 612 ש"ח), וכן הלאה. עבור רבים מאיתנו קצבת הילדים צבועה בצבע של הילדים. חוסכים לילדים בשיעור הקיצבה. האם זה מספיק למה שאנחנו רוצים עבור ילדינו? חיסכון של 165 ש"ח לילד לחודש, למשך 18 שנה, בהנחה של ריבית שנתית נומינלית של 3% יניב סכום של 47,181 ש"ח. למה זה מספיק?
הנה מחשבון ערך עתידי של חיסכון ומחשבון לחישוב סכום קצבת ילדים

אבל אולי נעשה את התרגיל ההפוך? כמה אנחנו רוצים לחסוך בסופו של דבר, ואז כמה נצטרך לשים בצד כל חודש? וכמה צריך לחסוך כל חודש בשביל להגיע ל-60,000 ש"ח בגיל 18? אם ניעזר במחשבון הזה נגלה שמדובר ב-211 ש"ח בסך הכול (בהנחה של אותה ריבית כמובן). עוד 16 ש"ח כל חודש שיעשו את ההבדל....
 
מה משותף לשתי הדוגמאות הללו?

רמז: הווה ועתיד.
כאשר אנחנו משתמשים בכספי הפיצויים לצריכה שוטפת או מימוש יעד עכשווי (מכונית חדשה, שיפוץ המטבח, חו"ל וכו'), המשמעות היא שהשתמשנו בכספים שצבועים בצבע העתיד שלנו עבור ההווה.
כאשר אנחנו חוסכים לילדים לצורך מטרה עתידית, אנחנו משתמשים בכספים מן הווה למימוש מטרה בעתיד.
 
אני מזמינה אתכם להסתכל מבעד למשקפת הצבעים של הכסף, ולבחון מחדש האם אכן אתם משתמשים בכסף על פי הצבע שלו.... 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

Go Back  Print  Send Page
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio