רותי שרון - 10 טיפים למובטל 2009 (הארץ TheMarker)
דף הבית >> בתקשורת >> 10 טיפים למובטל 2009 (הארץ TheMarker)

10 טיפים למובטל 2009

  1. היו אופטימיים בחיפוש עבודה גם כשהטלפון שותק. עם זאת, בהתנהלות הכלכלית בצעו הערכת מצב מדוייקת וקבלו החלטות מיידיות לגבי השינויים הנדרשים.
  2. עשו מיפוי של חסכונות שיכולים לעמוד לרשתוכם בתקופה הזו, וראו לכמה חודשים תוכלו להסתמך עליהם.
  3. איך מתייעלים ב-2,000 שקל בחודש? מוותרים על העוזרת (כ-1,000) ועל הצהרון של הילד (כ-1,000).
  4. חלק מהאנשים מתביישים לקבל דמי אבטלה. אין כל סיבה. שילמתם הרבה כסף לביטוח לאומי במהלך השנים בדיוק בשביל שתוכלו להיעזר בהם בתקופה הזו. זהו ביטוח לכל דבר.
  5. אחת הטעויות הנפוצות של מפוטרים היא לממש את כספי הפיצויים להם הם זכאים. מי שמושך את כספי הפיצויים שלו במעבר בין עבודות, עלול לפגוע בכ-40%-50% מגובה הפנסיה העתידית.
  6. בדקו אפשרויות למיחזור משכנתא. ריבית הפריים ירדה מאוד לאחרונה, ניתן היום לקבל משכנתאות בריבית של 1.75% למשל (פריים מינוס חצי), ולחסוך כמה מאות שקלים בהחזר החודשי.
  7. היזהרו מהלוואות "קלי קלות". בדרך כלל ההלוואות הנגישות יותר כרוכות בריביות גבוהות יחסית.
  8. שתפו את הילדים, הם מרגישים בשינוי. דווקא הימנעות משיחה על המצב, יכולה לגרום לעלייה בחרדה. בהרבה מקרים הילדים מוכנים ורוצים לעזור במאמץ המשפחתי, וכדאי לתת להם תפקיד. מומלץ לא לוותר על דמי הכיס - אל תפטרו גם אותם.
  9. עשו תיאום מס. אם הייתם מובטלים חלק מהשנה, כנראה שמגיע לכם כסף בחזרה ממס הכנסה. למה? מס הכנסה מחושב שנתית, והמס שנגבה מכם בתקופה בה עבדתם חושב כאילו עבדתם כל השנה.
  10. הגדירו לכם ריזשהו ידע כייפי - החל מבילוי של סופשבוע בצימר מפנק ועד חופשת סקי באירופה. יעד שאותו תגשימו כאשר תחזרו למעגל העבודה. משהו לשאוף אליו.

הבלוג

 

 

© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio