רותי שרון - איך המותג שלך יגיע לרשימות הקניות של צרכנים חסכניים
דף הבית >> מאמרים >> צרכנות >> איך המותג שלך יגיע לרשימות הקניות של צרכנים חסכניים

איך המותג שלך יגיע לרשימות הקניות של צרכנים חסכניים
תרגום מאמר מאנגלית: Getting Your Brand On Shopping Lists of Frugal Consumers

04/10/2010

לעסקים יש עכשיו הזדמנות להגיע ללקוחות בעת הרכישה בחנויות, אפילו אם הם לא היו ברשימות שלהם מלכתחילה

אחת מהטקטיקות הפופולאריות ביותר לחיסכון בכסף ע"י קונים אמריקאיים היא הבסיסית ביותר: שימוש ברשימת הקניות. לתדהמת הקמעונאיים, הצרכנים קובעים גבולות ונצמדים אליהם. בסקר שנערך ביוני 2010 ע"י איגוד יצרני המותג הפרטי, מתוך 63% אמריקאים ששינו את הרגלי הקנייה שלהם בגלל המצב הכלכלי, 88% צוטטו שאחד מהשינויים ההתנהגותיים שלהם הוא הצמדות לרשימות הקניות והימנעות מרכישות אימפולסיביות, ורק אחריו במקום השני צמצום בהוצאות המסעדות (91%). מכול מקום, הכנת רשימות קניות היא השינוי המוביל שצרכנים יתמידו בו גם אם המצב הכלכלי ישתפר.
 
שינויים בעקבות המיתון במנהגי קניות של מוצרי מזון שימשיכו גם אם המצב הכלכלי ישתפר, יוני 2010
   

סקר שנערך ע"י קבוצת NPD בנובמבר 2009, מצא אף הוא צרכן בעל משמעת עצמית: 94% ממשקי הבית האמריקאים מכינים רשימות מצרכים לפני שהם יוצאים לקניות, כאשר 72% מהם לא סוטים מהן אף פעם או לעיתים רחוקות. "עבור יצרני המזון והמשקאות והקמעונאים, הכול מתמקד בהגעה לרשימה", אומרת אן הנסון, מנהלת פיתוח מוצר ב-NPD ומחברת הדו"ח "לפני החנות". 
 
קבוצת Integer ו-M/A/R/C Research גילו צרכן קצת יותר גמיש. סקר שנערך בפברואר 2010 מגלה שפחות מ-43% מהקונים משתמשים תמיד ברשימה. זוגות הם המשתמשים הגדולים ביותר (52%), בעוד שהצעירים השתמשו בה הכי פחות (32%). מותגים מגיעים לרשימות הקונים רק בשליש מהמקרים, כאשר צרכנים מוטרדים יותר מסוגי המוצרים שהם צריכים. דבר זה מצביע שההחלטה הסופית על הרכישה נעשית בחנות.
 
פרטים הרשומים ברשימות הקניות, פברואר 2010

 
ואכן, כמעט רבע ממשתמשי רשימות הקניות (24%) סוטים מתכנון הקניות שלהם מכיוון שהם הושפעו מ"משהו על המדף". מעבר להנחות, הסיבות לסטייה מהרשימה הן רגשיות באופיין. מעט מותרות והבטחות להנאה הם מדרבנים חזקים ביותר.

  סיבות לסטייה מרשימות הקניות, פברואר 2010

 
אם צרכנים ממאנים לוותר על הרשימות שלהם, פיתרון אחד הוא להציע כלי ליצירת רשימה יעילה משולבת עם קידום. יש הרבה אפליקציות של רשימות קניות למכשירים ניידים כמו Grocery iQ, שמאפשרים ארגון כמו גם אספקת קופונים דיגיטליים שניתנים לפידיון אצל הקמעונאיים. נראה שחסרה אפליקציה שיכולה להמליץ על קופונים בהתבסס על רשימת הקניות של הצרכן.

שיווק מבוסס מיקום יכול לקחת את הפרסונליזציה צעד אחד קדימה. כעת כאשר אפליקציית Shopkick מאפשרת לקמעונאיים להציע הנחות למשתמשי המכשירים הניידים שפשוט נכנסים לחנויות, ואפליקציית Placecast שולחת מסרוני קידום ללקוחות בקירבת עסק, לא קשה לדמיין קונה עם אפליקצית הכנת רשימה שמופיע בה צ'יפס שמקבל קופון לצ'יפס מתוצרת Lay או פרינגלס כאשר הוא מתקרב למעבר החטיפים.

עדיין, זה לא ברור שויתור על פרטיות תמורת הנחות הוא תחליף בעל ערך מתקבל על הדעת עבור מרבית האמריקאים, כאשר Placecast בעצמם מצאו במאי 2010 בסקר ש-27% מהצרכנים לא אוהבים את הרעיון של מסרונים מבוססי מיקום. מכול מקום, קופונים של מוצרי מכולת הם הקטגוריה המובילה של מסרונים מבוססי מיקום ש-68% מהצרכנים (כולל 80% נשים ו-56% גברים) רוצים לקבל, כך שלסופרמרקטים יש סיכוי גבוה יותר להצליח מאשר לכול מגזר הקמעונאי.

—Krista Garcia
www.eMarketer.com
 

Go Back  Print  Send Page
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio