רותי שרון - שדרוג חכם - איך נחסוך בשדרוג הסלולרי?
דף הבית >> בתקשורת >> שדרוג חכם - איך נחסוך בשדרוג הסלולרי?
שדרוג חכם
איך נחסוך בשדרוג הסלולרי

מגזין הורים וילדים, גליון מרץ 2012

רותי שרון, יועצת ומרצה לכלכלת המשפחה, דחתה סיפוקים במשך שנתיים וחצי, עד שהחליטה לשדרג את הנייד שלה לצרכיה העסקיים והאישיים. סכום החיסכון של השדרוג החכם עומד על 2,145 שקלים. אז איך מבצעים קנייה חכמה לטלפון חכם?

בזכות הפרטיות: לפי חוק רפורמת "ניתוק זיקה" אפשר לקבל החזר וזיכוי על כל מכשיר הנתמך על ידי רשת סלולרית שנרכש בארץ ובעולם, גם אם הוא לא נמכר על ידי חברת הסלולר. קניית המכשיר מחברה פרטית חוסכת בפועל הרבה כסף. לדוגמא, רשת אורנג' מציעה רכישה של מכשיר גלקסי סמסונג אנדרואיד SII I9100 ב-36 תשלומים של 129 שקלים, כלומר, בשווי כולל של 4,644 שקלים. בחברות הפרטיות אפשר לרכוש את אותו מכשיר בכ-2,500 שקלים. לאחר הריכשה שולחים את הקבלה לרשת הסלולרית, ומקבלים זיכוי עבור המכשיר כאילו רכשנו אותו ישירות דרכה.


פירוט עלות הרכישה: במהלך עריכת הסקר באינטרנט תמצאו חנויות המציעות את אותו סלולרי למכירה גם במחירים הנמוכים בכ-200-300 שקלים מהממוצע. חשוב שתדעו כי לרוב הסיבה למחיר הנמוך היא שלמכשירים אלה יש תמיכה חלקית בעברית (פרמטר חשוב מאוד בבחירה), בעוד שעל מכשירים עם תמיכה מלאה בעברית תצטרכו להוסיף כמה מאות שקלים.

בצעו סקר טלפוני: אל תחליטו על רכישת מכשיר רק על סמך המחיר המופיע באינטרנט. הרימו טלפון לחנות ובדקו מה כוללת בדיוק הרכישה ומהי פריסת התשלומים. יתכן שחנות שהמחיר בה יקר יותר בעשרות שקלים תיתן לכם מענה טוב יותר - הן מבחינת הרכישה עצמה והן מבחינת פריסת התשלומים.


מימון העקסה: עדיף לרכוש את המכשיר בתשלום אחד. בכל מקרה, רוב החנויות מאפשרות פריסה לשלושה תשלומים ללא ריבית, לצד אפשרויות לריבוי התשלומים עם ריבית גבוהה יחסית. שרון בדקה ומציינת כי מדובר בריביות הנעות מ-13% ל-22%.

פרופיל השימוש: הסתכלו בחשבונות שלכם מחצי השנה האחרונה, וראו כמה דקות בפועל דיברתם, כמה טקסטים שלחתם וכמה גלשתם. כך, בשיחה עם חברת הסלולר על שדרוג החבילה תוכלו לדעת מה מתאים לכם.

גם המכשיר השין שווה: יתכן שתוכלו למכור את המכשיר הישן שלכם באתרי יד שנייה, וכך לכסות את מרבית התשלומים שנותרו מהעסקה הקודמת.

בשביל זה יש חברים: אין חכם כבעל ניסיון, ובמקרה של שדרוג הנייד שתפו והתייעצו בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות ולימדו מניסיונם של אחרים, כמו גם מטעויותיהם.


מבוסס על הפוסט שלי: איך חסכתי 2,145 ש"ח ויותר כשקניתי טלפון סלולרי חדש
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio