רותי שרון - האם הנישואים שלכם בכושר פיננסי?
דף הבית >> מאמרים >> כלכלת המשפחה >> האם הנישואים שלכם בכושר פיננסי?
האם הנישואים שלכם בכושר פיננסי?
 
עני על שאלון זה על מנת לשפר את ההבנה המשותפת שלכם והתקשורת שלכם בקשר לכסף. עלייך לענות על שאלון זה בנפרד מבן זוגך, ואז להשוות את התוצאות. התוצאות עשויות להפתיע אתכם!
 
1)     בן זוגי מטפל בענייני הכספים:
a)     כמו פיל בחנות חרסינה
b)     בהתאם לתוכנית המוסכמת שלנו
c)      באופן שאני לא לגמרי מבינה.
2)     בן זוגי ואני דנו ב:
a)     יעדים הפיננסיים ארוכי הטווח וקצרי הטווח שלנו
b)     למה נראה שאנחנו לא מתקדמים לשום מקום ומי אשם בכך
c)      איזון בחשבונות הנפרדים שלנו
3)     אני מבינה איך ל:
a)     להתקשר ליקירי ולבקש מענק נכבד
b)     לומר לבעל חוב: "אין לי כסף בשבילך היום!"
c)      לשלם חשבונות, לנהל את חשבונות הבנק, ולדבר עם יועץ כלכלי.
4)     בן זוגי ואני חילקנו את מטלות ניהול הכספים של משק הבית שלנו:
a)     עפ"י הנוהג
b)     עפ"י היכולת הטבעית שלנו
c)      ע"י התעלמות מוחלטת
5)     הגדרנו תקציב המבוסס על:
a)     הרגלי ההוצאות הנוכחיים והיעדים הפיננסיים העתידיים.
b)     מסמך שהכין לנו יועץ פיננסי לפני 15 שנה
c)      לא מזכירים את המילה "ת" בבית שלנו
6)     אני יודעת מה ________ של בן זוגי:
a)     אופי ההשקעות והרגישות לסיכון
b)     הפחדים הפיננסיים הגדולים ביותר
c)      השם
7)     אני בטוחה ש:
a)     אני יודעת הכול על תמונת המצב הפיננסית של בן זוגי.
b)     היכן בן זוגי מחביא מזומן
c)      אני לא מרגישה מספיק בטוחה בכל הנושא, בכל מקרה.
8)     בן זוגי ואני התחייבנו _____:
a)     אחד לשנייה?
b)     לעולם לא ללכת למיטה כועסים
c)      לדון בנושאים הכספיים שלנו באופן שוטף
 
דירוג:
התשובות המובילות לתקשורת טובה יותר בקשר לכסף בין בני זוג מפורטות להלן. אם לך ולבן זוגך יש תוצאה שונה לשאלה, זוהי הזדמנות נהדרת לדון בכך עם בן הזוג.
 
1. B
2. A
3. C
4. B
5. A
6. A
7. A
8. C
 
עכשיו הבה נבחן מקרוב כל שאלה, ומה משמעות התשובות עבורכם.
 
1. הדרך בה בן זוגך מטפל בכסף.
הדרך בה מישהו מטפל בכסף מושפעת ממספר גורמים, כולל הגישות של ההורים שלו כלפי כסף, והאם הוא או היא גדלו בבית עשיר, עני או מהמעמד הבינוני. עבור כמה אנשים, כסף הוא מדד להצלחה בעוד שעבור אנשים אחרים הוא מבטא ביטחון. ישנם אנשים שמבזבזים כסף על מנת לפצות את עצמם, בעוד שאחרים גאים ביכולתם לחסוך. הבנת נטייתכם הטבעית עשויה לעזור לכל אחד מכם להעריך את המנהגים של בן זוגך, ואולי לשנות את ההתנהגות שלך. שוחחנו ביניכם כיצד כל אחד מרגיש בקשר לכסף וממה האמונות שלכם נובעות ותוכלו להתפשר ביתר קלות כיתד כסף מנוהל במשק הבית שלכם.
 
2. דיון ביעדים הפיננסיים שלכם.
אם אתם חולקים אותו חשבון בנק או לא, שיתוף ביעדים שלכם הוא אחד הדברים המרגשים שלכם כזוג. ביחד תוכלו להגדיר ולפתח את סוג סגנון החיים שתנהלו. היו ישרים אחד עם השני בקשר לתשוקות וההעדפות שלכם. למשל, אם אתם צעירים ושניכם רוצים ילדים, אולי בן הזוג שלך רוצה ללמוד תואר לפני שאתם מקימים משפחה. כזוג, הגיעו להסכמה לגבי היעדים המשותפים, הגדירו לוחות זמנים, ואז הגדירו את אסטרטגיית החיסכון וההשקעה הטובה ביותר למימוש כל אחד מהיעדים.
 
3. הכישורים הפיננסיים שלכם.
אם לכל אחד מכם חסר ידע פיננסי, עשו מאמץ ללמוד את הבסיס ושפרו את הביטחון בנוגע לעניינים כספיים. בחנו את כל הנושאים הכספיים שלכם ביחד. ואז לימדו על הכללים הבסיסיים לניהול כסף. אל תפחדו לשאול שאלות ולבקש הדרכה לאורך הדרך. ככל שתבינו יותר בנושאים כספיים, תרגישו יותר בטוחים ובעלי עוצמה בתחומים אחרים בחייכם. לדעת כיצד לנהל כסף בחוכמה נותן לכם תחושה של שליטה וביטחון החיוניים לבניית עתיד יציב כזוג.
 
4. חלוקת המטלות הפיננסיות
מי אחראי לשלם את החשבונות החודשיים, מי מאזן את פנקסי השיקים (רק בארה"ב, הערה: ר.ש.), ומי מתייק את הניירת? האם אחד מכם אחראי על חשבונות ההשקעה, או האם אתם מקבלים החלטות כזוג? בכל צורה שלא תחלקו את המשימות הפיננסיות ביניכם, וודאו שכל אחד מבין מה השני עושה. באופן כזה, יהיו לכם הכישורים לנהל את כספכם במקרה ובן זוגכם יהיה חולה, חס וחלילה ימות או שהנישואים יתפרקו.
 
5. הגדירו תקציב
ללא תקציב, אתם עשויים לגלות שאחד מכם או שניכם מוציאים יותר מיכולתכם, מה שיקשה עליכם מאוד להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם. הגדרת תקציב ביתי היא קלה יחסית, והצמדות אליו תסייע בידכם להשתמש בהכנסה שלכם בחוכמה, להבטיח את עתידכם, ולהימנע מאי הבנות כיצד יש להוציא את הכסף.
 
6. סגנון הכסף של בן הזוג.
לכל אחד יש סגנון כסף שונה. יש אנשים שהם אוהבי סיכון מלידה, בעוד שאחרים כל כך מפחדים מהפסד, שהם מעדיפים לתפור את החסכונות שלהם למזרנים. דברו באופן פתוח עם בן הזוג על גישותיכם לעושר, וכמה סיכון אתם מוכנים לקחת בהשקעות שלכם. בעזרת סבלנות ותקשורת פתוחה, תבינו את רגשות הצד השני באופן מלא ותוכלו להגיע להבנה בנוגע לדרך הטובה ביותר לנהל את כספכם ביחד.
 
7. הכירו את המצב הכספי של בן הזוג.
שבו יחד ובחנו את התמונה הפיננסית שלכם. הזמינו העתק מדו"ח האשראי שלכם (רק בארה"ב, הערה: ר.ש.), ושוחחו כיצד לשפר את דירוג האשראי שלכם. אם יש לכם חוב יוצא דופן, שלמו אותו במהירות האפשרית, אפילו אם המשמעות היא לקצץ בכמה מותרות או לדחות כמה מהיעדים האחרים שלכם, כמו רכישת בית או לקנות רכב חדש בליסינג. אך אל תתקמצנו על חסכונות הפנסיה שלכם!
 
8. המחויבות הפיננסית שלכם אחד לשני.
לא ניתן להימנע מאי הסכמות, וזוגות מתווכחים על נושאים פיננסיים יותר מעל כל נושא אחר. בעזרת הכלים המוצגים כאן, תוכלו לשוחח על ההבדלים ביניכם באופן פתוח, וליישב אותם באופן הוגן. כסף משולב באימון במערכת יחסים, כך שככל שתוכלו לשוחח יותר על כסף, היחסים שיהיו לכם יהיו טובים יותר.
 
 


Reprinted with permission from
Women`s Institute for Financial Education
Founded in 1988, WIFE is a non-profit organization dedicated to providing financial education for women.
Copyright 2009
שיתוף

Go Back  Print  Send Page
© כל הזכויות שמורות לרותי שרון   info@ruthsharon.co.il   |   054-4323526   |  עמק האלה 18 מודיעין                                                                                      Design: Edna Ricklin's Studio